Blogg om höns och lantliv

Djur som vill vara med…

far
Några vill in…
Vi har fått grannar!🙂 De är ju jättemysiga! Går omkring och betar och prasslar här i buskarna omkring tomten. Och ibland ställer de sig bara och tittar nyfiket på mig när jag går och grejar med hönsen. Det är så harmoniskt med får. Och så pratar de med en, de kommer faktiskt fram och säger hej! Alla med olika röster och tonfall! Det hade jag aldrig tänkt på förut, man har mer sett dom som en flock. Men det är väl när man får kontakt med djur på lite närmare håll som man märker att alla faktiskt har en egen personlighet. En egen vilja och ja, till och med en helt egen röst.

nya-far
Och några vill ut…
Några vill in och några ut, ja man kan ju inte göra alla nöjda, så är det bara! Igår hade vi grannens katt här som prompt skulle vara med och plantera krukväxter…! Trots att jag är lite reserverad med katter fick jag lyfta ner den några gånger, för den skulle liksom vara i krukan…!
I alla fall… när det börjar bli dags för husse att komma hem från jobbet brukar Andruska hålla sig framme. Kira hakar på, jag vet inte om hon vet vad de tittar på dock.😉 Men att hönor har sin unika personlighet är inte heller nån tvekan och kanske kan de t.om även klockan?

Single Post Navigation

Kommentera

