Blogg om höns och lantliv

Glad Påsk!!

foto
Glad Påsk önskar nye rikskändisen Dino (och jag)! Delar här några av Leifs foton som togs till Hemmets Journal.
Dino ser ut att viska: ‘Matte, du vet väl att du har nåt i håret?’

blogg-pask1
Håret, ja… Jo, jag klippte lite i detta foto (förlåt Leif) eftersom jag hade en bad hairday (det har jag varje dag!). Håret är lockigt på fel ställen, ligger inte platt där det ska och eftersom jag varken har intresse eller tålamod att stå vid spegeln och styla mig låter jag det helt enkelt vara som det är. Det går oxå bra (tror jag…).

blogg-pask3
Medan fotografen sprang runt med sin fantastiska entusiasm och kameran i högsta hugg, tog Dora det hela med ro. Hon gick till altanen och tog sig en klunk vatten. Det här fotot tycker jag blev superfint!

blogg-pask5
Det skulle prompt vara ett foto med ägg oxå. Så jag fick gå och hämta några nyvärpta. Påsk och ägg alltså, vad är det med det egentligen? Och påskharar. Och fjädrar. Det får mig att tänka på det där klippet med Johan Glans och påsken, hur knasiga vi är med våra traditioner… Finns säket att hitta på Youtube om du vill skratta lite!🙂
Ha en trevlig helg!

Single Post Navigation

One thought on “Glad Påsk!!

  1. Great blog, I love chickens I keep silkies and Polish hens… such characters

Kommentera

