Blogg om höns och lantliv

Dino är med i tidningen!

hemmets-journal-hons
Idag är vi med i Hemmets Journal! Dino och jag hamnade till och med på förstasidan (det är vi och Ernst m.fl😉 )! En trevlig reporter hörde av sig via bloggen och frågade om hon fick göra en liten intervju med mig och hönsen, så vi tackade helt enkelt ja. Spännande! Och ett roligt och bra sätt att nå ut med sitt djuretiska budskap på.

hemmets-journal-reportage-hons
‘Alla hönsen hemma’ – jotack det var ju bra…😉
Kan säga att vi faktiskt hade en rätt rolig stund när fotografen var här, hi hi. Det var en skojig prick! Skratta på kommando, som jag annars har svårt för, visade sig vara piece of cake (jag var snarare rädd att jag skulle fnissa och skratta så mycket att det inte skulle bli nåt vettigt alls…!). Fotografen var helt fascinerad över att Dino var så snäll och tam! Och han fick mycket beröm för att han var så foglig och fotoquenic. Och så var fotografen väldigt positivt överaskad av hur vackra, sociala och nyfikna höns är. Han hade tydligen bara sett industrihöns förut…
När han gick sa han ‘det här var jättekul och vet du vad, du har förändrat min syn på höns.’ Det värmde mitt djurvänshjärta!

Single Post Navigation

Kommentera

