Blogg om höns och lantliv

Lördagsgodis!

eget-honsgodis
Det var inte meningen att jag skulle fota det här men efter att ha delat lite potatis, banan och slängt på lite kokos och linfrön insåg jag att det råkade bli rätt fint… Kanske kan ta jobb som kock! Du vet, på ett sånt där superfint ställe som gör mikroskopiska konstverk. Och där man knappt vågar röra sig… Man vågar heller inte titta för mycket omkring sig med risk att i onödan råka kalla till sig den överbeskyddande kyparen (gå, kan vi få vara ifred!). Förresten, hur var det nu med Nobelfesten och bordskick? Nä, vi blev ju inte bjudna sist heller. Hönsen ska vi nog inte ens prata om, även om det hade sett festligt ut. För min del blir det nog aldrig aktuellt, och tur är väl det för jag är en sån där som lätt spiller och smutsar ner mig. Extra gärna på vita kläder, därför har jag inga såna (längre…). Nog om det. Den lyxiga rätten gjorde i vilket fall hönsen glada!

eget-honsgodis-blanda
‘Om vi tittar riktigt fokuserat på matte så tror jag vi får nåt.’
Magnus lagar mat och vi har nu två väldigt uppmärksamma hundar på mattan… Förväntansfulla. För självklart har de stenkoll på vilka dagar som det är ben!

eget-honsgodis1
‘Inte det, nähä! Om vi lägger huvudena lite på sned då? Och ser så snälla ut vi bara kan?’
Ha en trevlig kväll! 🙂

Single Post Navigation

Kommentera

