Blogg om höns och lantliv

Vi är bortskämda! :-)

hons-krama5
Haft en skön stund med hönsen idag. Gulleplutten Dino låter sig snällt bli gosad med. Här vid stora stenen hade vi både lä, ryggstöd och sol! Kände oss helt enkelt bara allmänt nöjda! Känns lyxigt att kunna vara ute en sån här fin dag, mitt på en måndag!

solen
Höns är verkligen skärpta och uppfinningsrika. Här har de hittat vatten i nån plastgrej med hål i. Nuppe meddelar detta ljudligt och de andra flockas runt ‘vattenhaket’.

hons-krama
De är oxå snabba med att lägga märke till andras drickor… Dino har just nu fått syn på mitt glas… Hhhmm, och jag som tänkt sitta här och koppla av lite… ja, ja, vi får se hur det går…

hons-krama3
‘Aaahaaa… mmmhhh…’ 
‘Hhhmmm…??’

hons-krama1
Ok, jag ger med mig. Dino provade på rätt sätt några gånger men fick knappt ner huvudet, men när glaset vinklades kunde han ju knöla ner både kammar och slör! Curlade höns? Jo, tack!

honsen-stenar
Och medan man var generös passade Nuppe på att ta ens plats… Med Dino tätt efter. ‘Aaaaahh! Här var ju förträffligt matte, tack!!’

Single Post Navigation

Kommentera

