Blogg om höns och lantliv

I snön!

hons-sno
Vilken gnistrande dag! Och kallt! 20 minus var det imorse när jag var ute med vovvarna!
Hönsen gillar ju inte detta med snö men när man ska tömma gödselbrädan får man helt enkelt putta ut dom en stund…

hons-sno1
‘Huh, jag går in igen!’

hons-sno2
De spanade i alla fall en liten stund på trappan. Fast de var förstås mer intresserade av vad jag gjorde därinne. Och hade gärna följt med in…

hons-sno4
Men när dom är i vägen hela tiden (krafsar ner sånt jag precis lagt dit osv.) lockade jag ut dom med lite gröna grejer från köket.

hons-sno5
Hjälpte inte mycket, men våra två modigaste – Dino och Dora – tog i vilket fall några ‘näbbar’ grönt.

hons-sno6
Hönsen är så söta när dom står där lite tafatt i snön med sina spretiga tår… Lite frusna. Man får moderskänslor. Trots att de ser snö varje år verkar det som dom ser till att stå extra stadigt, med båda fötter och alla tår ordentligt på marken. 

Single Post Navigation

Kommentera

