Blogg om höns och lantliv

Blommor i november

blommor-november1
Gråa, gråa november. Nu behöver vi nog alla lite blommor! De senaste dagarna har jag särskilt tänkt på min fina svägerska som precis gick bort i cancer. Bara 51 år. Känner så för min bror som förlorat sin livskamrat och deras dotter som förlorat sin mamma, bara 18 år gammal… Det är så fel och så för tidigt. Hon hade kämpat så länge mot sjukdomen och det känns så taskigt. Kan inte nån bara lösa cancerns gåta NU så att människor inte behöver lida och familjer inte behöver splittras!?

blommor-november
De bor en bit bort och vi hade bara sporadisk kontakt men hon var alltid så vänlig när vi sågs och hon prioriterade alltid att komma till större familjeträffar som dop och bröllop. Och alltid så intresserad att följa vad som händer i familjen. Skickade alltid julkort och vi följdes åt via Facebook. Visst känns det konstigt att ha en vän på Facebook som gått bort? Att gå in på hennes sida och se hennes bilder. Se hennes senaste inlägg – ord hon skrev bara för några dagar sedan… Att hon finns där men ändå inte går att kontakta mer… så konstig och tom känsla. Alltid funnits där tillgänglig och nu bara borta…

blommor-november2
Hon kändes verkligen som en del av familjen och hon har funnits med oss så länge (måste varit minst 20 år…). Hon saknas oss alla. Vi är en stor familj. Väldigt stor… Jag har många syskon, både hela och halva, och många syskonbarn. Speciellt i en sån här situation känner jag mig ändå tacksam och jag värdesätter att ha en familj, både min egen lilla (med Magnus och djuren), Magnus familj och så min stora med mamma och så många härliga syskon. Vissa syskon hör man av mycket och har en  nära vänskapsrelation med och vissa hör man av mer då och då, men de finns där om det är nåt och det känns bra att veta. Man har liksom alltid nån att ringa om man behöver prata.

Ha en fin kväll med din familj (fyrbenta eller tvåbenta)!

Single Post Navigation

Kommentera

