Blogg om höns och lantliv

Värstingborstar…

borsta-hund
Oj, vilka fina ögon Andruska fick… I vilket fall hade vi en mysig borst-stund häromkvällen. Eller… i alla fall jag hade det, hon tycker väl det är ok men inte så mycket mer. Men hon står i alla fall snällt kvar. Hon är så duktig och hon har verkligen en helt otroligt härlig päls! Behöver inte klippas, lätt att torka av, tar inte in smuts och är hur len som helst. Jag använder en karda men oxå en så kallad ‘Furminator’ som vi egentligen köpte till Atlaz.

borsta-hund1
De lyckades sälja på oss den i zooet, sa att det skulle vara det bästa. Ja, ja vi provar tänkte vi utan nån särskild förväntan. Eftersom Atlaz tyckte det var lite jobbigt att bli klippt var det ju verkligen värt att prova. Borsten tar tydligen allt löst underhår och pälsen blir len och fin, nästan som klippt. Funkar jättebra!

borsta-hund2
Själv använder jag fortfarande min urgamla borste från Mason Pearson som jag fick av pappa när jag var typ 10. Världens bästa borste om du frågar mig!! Och troligen världens mest slitna… Jag älskar den och har inte använt nån annan sen dess. Det här är inte vilken borste som helst, det här är liksom borstarnas Rolls Royce! Äh, det lät ju töntigt men nu kunde jag inte låta bli att tänka på Susanne Biers film ‘Älskar dig för evigt’ (har du sett den?). När det där paret är och provar sängar och expediten ska visa värstingsängarna, du vet de där som åker åt alla möjliga håll och gör olika saker. Expediten börjar skryta om alla finesser och så säger mannen typ ‘ja, det här måste vara sängarnas Rolls Royce’ samtidigt som han råkar trycka på nån knapp och accelererar iväg… med efterföljande fniss… Rolig scen tycker jag. Och en bra film (som alla hennes filmer!). Men vad gäller hårborste tror jag det är dags för en ny nu. Tror inte du oxå det? Har tappat den i golvet ett antal gånger och när jag var singel även använt den till att spika i små spikar för tavlor (skäms! Det var innan jag visste vad den kostar)… Ska nog önska mig en likadan i julklapp av Magnus. Men man kan väl lätt säga att den gett valuta för pengarna…

Single Post Navigation

Kommentera

