Blogg om höns och lantliv

Terass-tårta!

tarta-hons
En sån skön utedag vi haft! Dagens ‘arbetspass’ i trädgården avslutade vi med tårta. Dino var inte sen med att visa att han finns…
Det är ju lite typiskt, jag hade egentligen inte tänkt dela med mig av den där tårtbiten… Men, hhmm… jag skulle bara fota lite snabbt sådär, och hinna få med både tårtan och Dino. Och vad tror du hände? Alltså, man får väl kalla det höjden av optimism! Ett bett i min tårtbit, aahh!

tarta-hons1
Okej då, ja det var ju ändå redan kört med den där biten… Det blev näbbavtryck i den och såna brukar inte matte äta upp…
Och jordgubbar är ju ändå ok för dom, och blåbären, och…

tarta-hons3
Ok, mina gäster, varsågoda att ‘hugga i’!
Titta bara på Kira! Hon har en sån fantastiskt fokuserad blick!

tarta-hons5
‘Meeen! Från vilket håll ska man börja egentligen?’

tarta-hons2
‘Åh, vänta, jag ska hjälpa dig att få bort det där.’
Höns är både omtänksamma och renliga. Näbbar torkas antingen av på någons sko eller på bordet. Alternativt så hjälps man helt enkelt åt med smulorna runt munnen.

Single Post Navigation

One thought on “Terass-tårta!

Kommentera

