Blogg om höns och lantliv

Stenpartiväxter & höns

hons-stenparti
Stenpartiväxter, släng er i väggen!
Jo, när det här gänget är i farten ryker det mesta… Vet inte om stenpartiväxter är nåt att satsa på för en hönsmamma alltså…

hons-stenparti1
Tror inte man ska ha så stora förhoppningar när det gäller rabatter och höns överhuvudtaget… Jag vill nog inte kalla detta för en ‘rabatt’ men eh… jag har faktiskt med viss förväntan slängt ut vissnade margeritblommor här. Kanske sprider de sig tänkte jag. Men de är nog nån annanstans nu…

stenpartivaxt-hons
Här var mycket spännande! Det är nåt med berg och allt som finns där intill!
Ett par söta små sukulenter jag fått av en kompis som för tredje gången kom rullandes nerför berget har jag nu omplacerat. Konstigt nog verkar de ha klarat sig och växer nu vid entrén (på andra sidan staketet). Och några trampnarv har nätt och jämnt fått vara ifred, så även om ambitionsnivån inte är så hög har vi det i alla fall inte helt blomlöst.

Single Post Navigation

Kommentera

