Blogg om höns och lantliv

Välkommen sommar!!

hons-sommaren2
Pluto klipper gräset, trädgårdsmöblerna har kommit ut, fåglarna kvittrar, solen skiner och Dora hittar på hyss. Sommaren är här! Vad har ni för planer i sommar vänner? Vi kommer nog vara hemma mycket, som vanligt. Vi har ju en del kvar att göra med ‘kärret’ innan vi kan så gräs. Sen behöver vi fixa plats för veden fast först ska den ju klyvas… Och så förstås hinna slappa, fika, ta några bilturer, promenera och annat somrigt!

hons-sommaren1
Jag och M har äntligen avslutat några grejer på ‘Att-göra-listan’! Visst känns det skönt att avsluta saker och projekt? Att kunna bocka av och ta tag i nästa grej med ny energi. Känns peppigt att börja på nåt nytt! Det mest idealiska är väl att bara ha ett projekt åt gången, men så lätt är det ju inte alltid när saker hänger på varandra… För är det nåt som gör en stressad eller tar ens energi så är det ofärdiga projekt eller måsten, som väntar och väntar. Ett bra tips om man är är trött, håglös och svårt att bestämma sig är att rensa! Städa garedorben, skänk saker till något bra, släng skräp. Och försök gör klart saker du börjat med innan du går på nästa projekt. Bara ett tips! Och det känns som man liksom blir klarare i huvudet när man fått avsluta något. Peppad med ny energi liksom!

honsen-sommaren3
En annan sak som känns bra är att jag har nya grejer på gång med mitt företags fond som stödjer bra djurändamål. Där har jag nu tömt fonden och börjat på en ny insamling. Jag vände och vred och funderade och har nu kommit fram till vad jag vill stödja med fonden och hur man gör mest skillnad för djuren i industrin. Om det gör mest skillnad vet jag ju inte men jag tror det blir bra i alla fall. Jag återkommer med ett inlägg om det!🙂

Single Post Navigation

Kommentera

