Blogg om höns och lantliv

Dino äter hundkex

hundkex-honor
‘Va, nä, jag har inte gjort nåt!’
Dino brukar gå och noppa i det mesta, undras om det är nåt med den rasen, Rir, eftersom även min älskade Stina var lite klåfingrig vad gäller blommor och annat… Och närgångna. Inte speciellt rädda av sig.
 hundkex-hons1
Hundkex alltså, så somriga och fina tycker jag! Eller heter dom kanske inte så… De har säkert ett latinskt namn oxå men jag gissar att det nog inte är ‘hundkex’… I vilket fall brukar han inte må dåligt av att provsmaka lite. Han tar inga mängder av nån blomma, det har jag förresten aldrig sett hönsen göra.

hundkex-honsen
‘Hallå, matte, har du nåt till mig?’
Där var han igen ja, min lilla linslus, han är minsann alltid med på ett hörn! 

hundkex-hons
Spirean har också blivit lite snaggad. Dino har visst jämnat till lite, det var nåt som stack ut…

Single Post Navigation

Kommentera

