Blogg om höns och lantliv

Påskfeber

bloggar1
Ligger utslagna i influensa och hög feber. Försöker få tiden att gå så gott det går. Magnus har nog sett alla naturfilmer och dokumentärer vid det här laget… Just nu ser han ett program om spindlar (!). Jag hör bara fragment av David Attenboroughs välkända berättande. Med den rösten kan han i och för sig få det mesta att verka spännande… Själv försöker jag läsa lite men nån la just huvudet i boken… Skippar nog det, är ändå för seg i huvet. Men visst kan det hjälpa att se på tv för att få nåt annat att tänka på än feber och huvudvärk. Förr när jag hade mycket värk satte jag mig ofta vid tv:n, kunde titta på vad som helst bara det var nåt som rörde sig. Ja, till och med formel 1 var ok… runt runt… Koncentrerade mig inte särskilt mycket men det hjälpte ändå något.

bloggar
Nu ska jag gå och lägga mig intill Atlaz igen. Han är en väldigt mysig ‘vårdhund’. Tycker synd om djuren som blir nedprioriterade nu, men vad gör man? En annan sak som är ruskigt nedprioriterat just nu är mitt hår! M skrattade åt mig när han fick se de stela tovorna sticka ut på sidorna… som rörde sig ostyrigt så fort jag rörde på huvudet. Nej, blev ingen bild på det. Men har man influensa får man faktiskt lov att se ut hur som helst. Får ta tag i det en annan dag… Bara de går att reda ut innan vi ska till svärmor (som är frisör) nästa helg 😉 !

Hoppas att du är frisk och får en härlig påskhelg! 🙂

Single Post Navigation

2 thoughts on “Påskfeber

  1. Krya på er!

Kommentera

