Blogg om höns och lantliv

Våren är ju här

hons5
Har haft så mycket att tänka på denna veckan och har knappt reflekterat över att det ju faktiskt är vår!

hons3
Några gnistriga grejer med frost blev det på morronpromenaden.

hons2
Lite mer gnister. Och vide.

hons4
Kajsa är i samma skick idag men vi ska till Distriktsveterinärerna i Kungsbacka imorron så får vi se. Orolig är jag, och såklart också ledsen över att hon kanske lider men jag försöker ha is i magen så länge och tänka på lite annat emellanåt. Har sökt på forum, ringt runt till veterinärer och funderat på vad felet kan vara samt provat olika saker, utan framgång, så nu lämnar jag det ett tag. Det är ju veterinärens jobb att ta reda på. Hoppas verkligen att de kan hitta felet imorgon.

hons
Eftersom det blev fint väder idag lät jag henne gå ute med de andra en liten stund under uppsikt. Jag tyckte så synd om henne därinne. Hon var lite långsam men har åtminstone krafsat lite och jag såg att några små kryp åkte ner. Eftersom hon äter och dricker jättedåligt kändes det bra att hon åtminstone åt något (hon har annars bara velat äta ris de senaste dagarna).

hons1
Har inte fått gjort så mycket det sista men tvättat fönstren har jag åstadkommit i alla fall. Jag tror jag är ganska bra på vardagsplocket – få undan, diska, tvätta, torka av, fixa djuren osv. Det mest akuta liksom. Men de där större mer sällsynta grejerna som fönsterputs, skrubba verandan, torka av dörrar och skåp och sånt det är bara såååå tråkigt… Det krävs att man tar sig i kragen. Det glöms liksom lätt av eller skjuts upp. Fast det är ju inte speciellt jobbigt egentligen, det är nog det där med att plocka fram och plocka bort som tar emot, blir så stort projekt. Fast sen när man väl är igång och tar sig tid för det känns det faktiskt helt ok. Passade på att ha hönsen ute samtidigt och Dino tyckte det där skummet såg väldigt spännande ut (knappt hann jag ta kortet innan han var på väg att stoppa ner huvudet i baljan…)!

Single Post Navigation

3 thoughts on “Våren är ju här

  1. Hej, vet hur orolig man blir. Håller tummarna hårt och hoppas att veterinären kan hjälpa Kajsa.

  2. Håller tummar och tår för Kajsa idag!

Kommentera

