Blogg om höns och lantliv

Ny vecka

hons-losa-tradgarden
Solen har inte varit så jättenärvarande det sista men kanske livar det upp med lite soliga bilder i alla fall? De är från… oj, det kommer jag faktiskt inte ihåg. Nån dag när det var sol helt enkelt.

hons-utslappta
‘Hööönsen!’ Kira är mest alert när jag ropar! Alltid snabbast och först på plats! Hönsen är verkligen sociala, de brukar faktiskt komma springandes även när jag inte lockar på dem. Så gulligt! Det räcker att jag varit inne en stund, då springer de för att möta mig! Om de ser mig förstås och inte är försjunkna i något mer intressant.

hons-losa-tradgarna
‘Sådär, här är vi, matte!’
Nu undrar ju Kira och Dino var godiset är… eller vad vi skulle hitta på för skoj ihop. Stackarna, och jag som bara skulle gå ut och fota lite. Snopet.

hons-losa-i-tradgard
Bilderna är i alla fall från innan ‘Egon’ eftersom det inte är riktigt lika många löv i staketet här… Det ena videträdet står här också fortfarande (och min fina spirea har alla grenarna kvar… snyft).

Ha en solig dag!  🙂  

Single Post Navigation

Kommentera

