Blogg om höns och lantliv

God fortsättning! :-)

gad-hund
Hoppas julhelgen varit bra! Lagom till årets första snö idag har jag passat Andruskas tre kompisar. Det är nåt särskilt när den där kylan och pudriga snön kommer, hundarna blir lite extra spralliga.

gad-hund1
Fyra vita stollar i trädgården då… Lek och bus! Andruska här med sin bästis!

glada-hundar1
Termometern visade 10 minus i morse så hönsen ville hellre vara inne i värmen idag. Men hundarna sprang glatt runt!

glada-hundar2
Andruska älskar vantar, mössor och strumpor! Mina ska det helst vara… När jag går till hönsen efter vår morronpromis passar hon på att smyga fram till vantkorgen i grovköket och sno ett och annat… Men hon förstör inget, det är nog bara ett sätt att påminna mig om att jag inte tog henne med… för det vill hon helst. Hon är väldigt kommunikativ! Man hittar sen plaggen på stora mattan i vardagsrummet: ‘Se nu matte vad länge du var borta, jag hann ju hämta både mössa, vantar och en gammal strumpa.’

glada-hundar5
Ojsan, hur blev det här?? Den ene av dem bestämde sig plötsligt för att gå ut och gå (med sig själv…).

glada-hundar4
Här är någon visst på väg upp. Och någon har precis hoppat ner…🙂

Single Post Navigation

Kommentera

