Blogg om höns och lantliv

I min brevlåda…

bra-djurorganisationer
…finns det faktiskt inte bara räkningar, utan ibland blir det lite kontrast. Visst är det roligt att få ‘ett riktigt brev med frimärke’, som Kent uttryckte det? Som detta som kommit ända från Minneapolis! Inte ofta man får brev från Amerika (!). Eller brev överhuvudtaget…ähum. Det är nämligen den där hönskalendern jag har vunnit…

Jo, för vår alldeles egen lilla Kajsa är nämligen utnämnd till januari-modell. Jag mailade flera foton men de gillade visst detta bäst – när hon stoppat ner hela huvudet i risbyttan. Jag får nog hålla med, man blir ju glad när man ser henne.🙂

bra-organisationer-djur
Och så lite annat bra – medlemstidningar från Djurens Rätt och World Animal Protection samt lite julpresenter från Forska Utan Djurförsök. Såna grejer piggar alltid upp en en mörk novemberkväll. Sakerna till höger fick jag av min syster i Holland som var på besök förra veckan, tyckte mest de passade bra intill🙂.

Ha en fin kväll!
P.S Du som vill skicka julkort och sprida djurvänliga tankar – titta in i butiken! Ange kod ‘chickensteps’ i kassan så får du 20% rabatt (även på kläder med budskap), fram till den 1 december. Gratis frakt. Välkommen!! www.guarda.se

 

Single Post Navigation

Kommentera

