Blogg om höns och lantliv

Krukväxter

taliga-krukvaxter
Tog mig i kragen och gav de stackars växterna lite vård. De såg lite hängiga ut men denna började just blomma igen! Vet nån vad den heter?
Tåliga krukväxter passar mig bäst! Helst ska de säga till säga till när de vill ha vatten – typ som fredskalla, gullranka och dracena. På den tiden jag hade lägenhet och fåglarna var överallt, hade de knaprat ner hela min dracena som då bara var två pinnar. När jag fick besök kort efter var det nån som utbrast: ‘Men herregud, hur har du lyckats ta död på en sån!?’ Ähum… Så jag antar att den är känd för att vara rätt tålig… Ogiftiga är dom också🙂.

taliga-vaxter1
Joakim har varit i köket och ansat basilikan lite i topparna.

taliga-vaxter
Alma funderar över när solen ska komma…

taliga
Och så gillar jag suckulenter. Även dom är ogiftiga och växer tacksamt åt alla håll även när de blommat klart! För de är fina utan blommor också tycker jag. Sen har vi flera såna där garderobsblommor, också väldigt hållbara (men giftiga för djuren).

Växter gör faktiskt rätt mycket. Ha en blommig och grön kväll🙂.
Kan behövas så här i mörkret!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Krukväxter

  1. Det ser ut som en novemberkaktus du har, mina har också börjat slå ut.
    Trevlig helg
    Lena

Kommentera

