Blogg om höns och lantliv

Måndagspepp!

blogg-blommor
Lite mer tacksamhetsträning! Idag kan vi vara tacksamma för att det är måndag (nä, nu blev det lite överdrivet, va!). Men alltså, trots måndag, att jag försov mig, vaknade med ont i halsen och vädret är urtrist hittade jag faktiskt flera grejer, som t.ex: 1. Att min svärmor ringde och frågade om de fick komma ner och hjälpa oss att ta ner träd i helgen. 2. Att jag har helt fantastiska svärföräldrar. 3. Att jag och Magnus satt och inspirerade varandra med olika trädgårdsplaner igår, detta är ju inte bara roligt utan ledde också till några kreativa lösningar för vår lite knasiga tomt.

blommor-blogg
4. Att jag tog tag i att ringa en grävare som kan hjälpa oss få bukt med ‘kärret’. 5. Att jag hittade ett bra mellanmål med kokosmjölk, nötter, torkade aprikoser och choklad… 6. Att en granne sa att vi har ett fint hus.

blogg-blommor1
7. Och så är jag tacksam över att jag har så trevliga bloggföljare som skriver så gulliga kommentarer och privata meddelanden. Eller bara är intresserade av att titta in här ibland! Tack till dig alltså! 🙂

Vad tycker du själv är bra med idag?

Single Post Navigation

Kommentera

