Blogg om höns och lantliv

Höst på G

hostblommor1
Jag kollar sällan hur vädret ska bli, bara om jag ska göra nåt speciellt. Då brukar jag titta på den norska vädersidan (yr.no). Typ om vi ska ha gäster, då vill vi helst pricka in en hyfsad dag. Blir ju lite mysigare att titta på hönsen utan paraply ovanför och kanske kunna sitta på terassen eller ta en promenad… Eller inför en utflykt, visst gör det rätt stor skillnad om vädret är fint.

hostblommor
För övrigt är jag inte så intresserad av vädret. Jag kan koncentrera mig på nyheterna en halvtimme men så fort den där färgglada kartan dyker upp börjar jag tänka på nåt annat. Det slår aldrig fel, hopplöst! Jag tänker på hur väderprataren ser ut, om kläderna passar ihop, hur de pratar… Resten blir ett myller i huvudet – kallfront, regnbyar, frontsystem, nederbörd, växlande molnighet, högtrycksryggar och så något som drar in från väst… Nån mer som har denna ‘anti-väder åkomma?’

hostblommor2
Hur som helst, vädret är som det är. Man får liksom ta det som det är och försöka göra det bästa av det. Vad annars ska man göra liksom? Man får försöka ta de rätta kläderna (vilket inte är så lätt i detta land!) och se glad ut.

hostblommor3
Utan att lyssna till vädret på nyheterna så kan jag i alla fall konstatera att det blivit kallare, speciellt på mornarna… brrr. Hösten är på gång, det är bara att gilla läget. Men den är ju faktiskt väldigt fin den med🙂.

Single Post Navigation

Kommentera

