Blogg om höns och lantliv

Älskade djur!

djur-familjemedlem
Visst är djur helt underbara? Familjer kan splittras, man kan få personliga påhopp, man kan bli av med jobbet, relationer kan ta slut, man kan bli orättvist behandlad, någon man gillar går bakom ryggen på en osv. Inget allvarligt har hänt alltså, bara några otrevliga kommentarer jag fick igår (inte i bloggen). Jag menar mest i allmänhet, att vi alla ju är med om olika saker, ibland flera gånger om. Det kan vara kämpigt. Så det här är samtidigt lite allmän pepp till er alla att inte deppa ihop när något är motigt!

För vad som än händer omkring en så har man alltid sina djur. Och så har man förstås alltid sig själv, sin magkänsla och sin moral – den tycker jag man ska lita på. Djuren finns där för en hela tiden. Deras lojalitet och tacksamhet är fantastisk! Eller hur? Allt det ger att leva med djur kan ingen ta ifrån en, nånsin. Tänk vad otroligt mycket djuren betyder för så många människor! För mig har de alltid funnits där, även om jag någon period inte haft djur. Men när man väl har dem och får privilegiet att lära känna dessa individer, vilken lycka och tillgång det är! Djur är så godhjärtade, stöttande, positiva, älskvärda, accepterande, fördomslösa och trogna. Och med sin charm får de oss på så gott humör. Troligtvis förstår de oss också, i alla fall hundar. Jag vaknade i morse och kände mig så lyckligt lottad som har möjlighet att leva det här livet med djuren. Och inga negativa kommentarer i världen kan bryta sig in där. Och, det tänker jag ju på ofta men, särskilt idag tänkte jag på hur mycket jag verkligen älskar mina djur! Och Magnus såklart. Sen är det också skönt att luta sig mot insikten att allt heller inte behöver vara perfekt för att man ska vara lycklig.

djur-familj
Fotona är från förra sommaren. Min lilla ängel Stina (som nu för alltid vilar i mitt hjärta) och min härliga Andruska ovan (som just nu ligger och snarkar i sängen).
Ha en bra dag och pussa era djur (eller någon annans) från mig.
heart

Single Post Navigation

2 thoughts on “Älskade djur!

  1. Så fint skrivet! Håller fullständigt med dig. Med djur omkring sig kan man aldrig känna sig ensam eller ej behövd

Kommentera

