Blogg om höns och lantliv

Arbetskläder

arbetsklader-hons
Fick en impuls att dra på mig jobbarbyxorna och rensa lite på gården. Hönsen fick följa med. Fast Rova tyckte tydligen det var roligare att balansera på muren… Vi drog mest upp maskrosblad och andra blad, det andra kvittar tycker jag.

arbetsklader4
Eftersom jag undviker skinn så mycket som möjligt använder jag såna där trädgårdshandskar med latex, går att hitta lite här och var. Bra grepp! Finns inga bättre att dra upp hallonbuskar med! Så länge de är hela vill säga😉. Fast björnbärsbuskarna har för stora taggar för dom. De går lätt sönder om man har dom till att gräva i gruset eller bära stenar och stockar med men till ogräsrensning och annat finlir är de perfekta! Och så Blåklädersbyxorna förstås. Knäskydden som sitter i hade vi inte klarat oss utan när vi kröp omkring och byggde övervåningen… Sen ville jag inte vara utan dom, de funkar ju jättebra att krypa omkring i gruset med också.

arbetsklader-honsgard
Tittut. Där var någon.

tvatta-terass
Så har jag tvättat terassen. Finns nu ännu fler argument för att vi ska ta ner några av de björkarna som står nära huset – man slipper alla dessa löv på terassen, gräsmattan och i stuprännan… Hönsklickarna blir man dock aldrig av med…
Dora tyckte det blev fint! Höns är verkligen snabba och listiga med att hitta platser för både mat och dryck.

arbetsklader
Och så älsklingströjan! Du vet, en sån där tunn, utsliten collegetröja med ‘ludd’ i. Har haft den sen jag var typ 18 och innan dess hade min syster den😉. Alla har nog sina slit-och slängkläder, man behöver dom liksom. Fast den här får jag kanske snart vara rädd om, börjar ju bli auktionsvärde på den😉. En bra arbetströja när det är sådär halvvarmt och en jätteskön tröja att ha på sig såna där innedagar när man går halvt som halvt i pyjamas (och ja, funkar tydligen utomhus också…).
arbetsklader3
Medan andra tvättar, fixar och grejar passar Kajsa och Nuppe på att rymma…

Single Post Navigation

Kommentera

