Blogg om höns och lantliv

Vita blommor

margeriter-honor
Dino och Kira tog en genväg via margeriterna… Jag måste ha margeriter, lavendel och någon sommarblomma varje år. Mycket mer behövs faktiskt inte. Och det är lagom, ska ju hinna med att pyssla om dom också!

margeriter-hons
Dino igen. Och margeriter… Jag brukar slänga ut de bruna, vissnade blommorna allt eftersom, där jag kan tänka mig några nya margeriter (var kan man inte tänka sig det?) så ploppar det upp några här och var året efter. Som här… 🙂

inredning-honshus
Det här ‘bordet’ byggde Magnus till hönsen när de skulle komma, kombinerad sittpinne med avsats att nå upp till luckan med (ihop med en stege). Men efter ett tag bytte vi inredning och det här blev ståendes här vid garaget. Jag hittade en gammal färgburk och duttade på lite. Färgen räckte inte riktigt så jag tog bara ett tunt lager, så det ser lite slitet ut. Och det räcker ju. Den gamla lastpallen som hänger på väggen kom med friggeboden. Här sågade vi av de brädor som stack utanför och så fick den också lite färg. Blev rätt bra! Ibland blir det ju tvärtom också – ett litet terassbord finns t.ex nu i hönshagen…

blommor-lantgard
Mera vitt… Jag älskar vita blommor, så somrigt. Vitt och grönt är så snyggt ihop.

blommor-lantgard1
Snöflingan har blommat hela sommaren. Eller om det var Million Bells…?

blommor-lantliga
Bara lite lite mera vitt… Här från hästhagen i närheten.

Single Post Navigation

Kommentera

