Blogg om höns och lantliv

Kamouflage

hons-i-tradgard-giftiga-vaxter
Det finns många ställen att gömma sig på. Man kan ställa sig bakom en blomma…

hons-i-tradgard-ogiftiga-vaxter
Helst en som matchar kammen…

hons-i-tradgard2
Men allra bäst är bakom en ormbunke.

hons-i-tradgard1
Blir det här bra?

hons-ogiftiga-tradgardsvaxter
Man kan gömma sig i en vedhög.

hons-i-tradgard4
Eller bakom ett grässtrå. Bara man står alldeles stilla och helt bakom så syns man inte…

hons-i-tradgard
Eller så kan man stå bakom ett träd. Eller… hjälp, var det på andra sidan?

hons-i-tradgardar
Haaaaa, jag är upptäckt!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Kamouflage

  1. Hihi! Gud vad jag älskar höns. Det är så kul att studera dem när de går omkring och sprätter i trädgården. Vi har ganska nyss skaffat ankor också, vilket jag skrivit lite om i min blogg. Så underbara djur! Kan varmt rekommendera.🙂

  2. Jag med :-)! De är så nyfikna och har så roliga saker och uttryck för sig! Vad mysigt med ankor! De är så söta och så ser de så trevliga ut, lite nöjt utseende liksom.
    Ha en fin dag!
    Hälsningar Katarina

Kommentera

