Blogg om höns och lantliv

Naturen intill

radjurskid2
Nu är bönderna på G att slå gräset runt oss. Ängarna är jättefina såhär men det är också härligt att kunna gå fritt här och gena lite utan risk för ormar och fästingar. Och hundarna gillar det!

radjur1
Såg denna mamman med sin unge genom kontorsfönstret härom dagen och skyndade mig efter kameran. Ser du att den diar? Hoppas de klarar sig bra undan slåttermaskiner (och jägare… snyft).

radjur
Vi ser ofta rådjur här. Känns väldigt idylliskt när vi sitter och äter frukost och det strosar förbi ett rådjur utanför köksfönstret, följt av en och annan ekorre. Och så någon hare och diverse fåglar. Fast jag blev inte lika glad när jag såg en mink hoppa förbi på gärdsgården idag! Fasa, mitt på dagen alltså! Alltid svårt detta med rovdjur och höns.

radjuren
 Att ha naturen nära inpå är väl lite på gott och ont, som med det mesta. Fast i stort sett är det bara fördelar med att bo på landet tycker jag.

radjurskid
Visst är de fina?

 

Single Post Navigation

Kommentera

