Blogg om höns och lantliv

Mer blommor!

tulp
Här kommer några fler bilder från Magnus föräldrars trädgård.

tulpanen
En groda är ju inte ovanligt intill en damm, men en höna hi hi… Men de verkar ju ha hittat varandra! Våra höns är faktiskt väldigt förtjusta i att klafsa omkring i vårt ‘kärr’. Men de är nog stora badkrukor, även om de säkert kan simma (fast om vi hade haft en damm hade jag nog ändå blivit så nojig, så de hade fått gå omkring med såna där ‘badringar’ på benen…).

tulpandags
Hägg tror jag detta är. Vitt och rött passar perfekt på landet tycker jag!

tulpan
Lite mer glada röda blommor.

tulpaner
Åh, vad jag gillar färgen på dessa tulpaner! Laxrosa kanske den kallas? Jag vet att det finns jättevallmo i liknande färg mmm, hade passat hos oss. Rosa kan ju bli lite rosa men denna färg är ju jättefin. En blandning av röda toner…

tulpanerna
Och här var det en blandning av allt möjligt…🙂

Single Post Navigation

Kommentera

