Blogg om höns och lantliv

Ta inget för givet

70
Det där med att gissa vad hönsen ska gilla, förbereda en massa och sen upptäcka att det var något helt annat som lockade har ni kanske upplevt…? Rova tyckte underdelen av hönshuset verkade spännande. ‘Hhm, vad finns det här?’

78
Man vet liksom aldrig riktigt vad djuren ska gilla i förväg, sen märker man att de små personligheterna också gillar lite olika saker. ‘Jag tar i alla fall helst denna vägen!’ Smidiga Nuppe vill gärna vara högsta hönset fast är det inte… Så han får kompensera, eftersom han kan.

77
‘Och vi tar denna vägen! Grinden öppen, hurra!’ Hönsen ‘smiter’ tillbaka till den inhägnade delen av tomten – ja, precis, den som var tänkt för hönsen! Vad har de hittat på nu då…?

72
‘Jag tar trappan, ah, vad jag kan!’ Store Dino tar ett trappsteg i ett kliv (!), hoppa högt går sådär för denne tunge kille.

74
‘Tada, då tar jag denna vägen, under trappan! Eh… om jag kommer ut.’

Single Post Navigation

Kommentera

