Blogg om höns och lantliv

Fredag! Skål!

vatten-till-hons
Hönsen hade precis tagit ett skönt sandbad i solen, själv tog jag ett glas vatten. Efter bad är man visst törstig så jag fick dela med mig lite. Nej, jag brukar inte dela glas med hönsen, men de kan ju få dricka ur mitt när jag fyllt på nytt! Kira väntar ivrigt. ‘Är du färdig snart Dora, jag är också törstig.’

vattenskalar
Store Dino har inte riktigt förstått hur han ska få ner huvudet… kammen var för stor! ‘Hhmm. Hur gör hon?’ Han gick runt runt för att prova olika håll och tittade samtidigt på de drypande vattendropparna längs glaskanten. Men till slut så…

vattenskalen
…hände det som man nog hade kunnat räkna ut… Dino klampade bokstavligt talat in och förstörde kalaset. IKEA må ha något för alla men glasen är dåligt måttanpassade för tuppar tycker jag!

vatten
Kolla Kajsas besvikna, oförstående ansiktsuttryck!
‘Men varför gjorde du så för? Vad skulle det vara bra för?’

vatten-hons
‘Men Kajsa kom, kanske går det att gå in denna vägen?’ Dora visar sin syster.

vattenskal
Dino följde vattnets väg ut i gruset med blicken och visade Dora hur man kunde dricka i alla fall. ‘Man får sörpla lite bara, titta nu, så här.’

vattenautomater
Drickat är slut och alla har gått, de långa benen drar vidare…

Single Post Navigation

Kommentera

