Blogg om höns och lantliv

VAB

VAB
Gäsp… idag är en sådan där dag man bara skulle vilja ringa någon (men vem?) och säga att man är hemma och vabbar… Vabruari och allt. Atlaz var uppe några gånger inatt och kräktes och eftersom jag är den enda som vaknar av sådant så är det ju bara att ta det. Eller så är det mest att tillvaron helt enkelt känns lite seg idag. Tur att man kan slappa lite på dan om man behöver… När man har djur istället för barn får man ju liksom aldrig någon ersättning för något. Sen att jag är egenföretagare gör ju också att man får mindre förmåner, mindre stöd men också mer jobb för betydligt mindre pengar. Men det är sällan jag känner av det där utanförskapet eller vad man ska kalla det, kanske bara just idag. Men jag skulle ändå aldrig vilja byta allt jag har mot något annat. Och efter en stark kopp kaffe, lite bra jobb och så lite blogg🙂 känns allt helt ok ändå. Tack för att ni finns därute bloggisar och tittar in ibland!

Jag tycker vi får införa ett nytt begrepp, VAB – Vid Alla Behov! Det låter väl toppen?

Single Post Navigation

2 thoughts on “VAB

  1. Catharina Alexandersson on said:

    Jag är i alla fall grymt avundsjuk på ditt liv, även om jag fattar att det måste kännas lite ensamt ibland. You go girl!🙂

  2. Hej Alex! Vad gulligt, tack för pepp!🙂

Kommentera

