Blogg om höns och lantliv

Tulpaner & fåglar

tulpaner
En grå dag som denna blir man extra glad av att se blommor i köket. Jag tycker nog vita blommor är finast. Och kanske orange eller röda… Åh, nu börjar jag längta efter att åka till någon handelsträdgård och köpa sommarblommor till trädgården! Fast det är också spännande med perennerna vi planterat ut lite då och då – att se vad som kommer upp. Och var, för det glömmer vi ibland. Fast hönsen brukar påminna oss om var dom finns (öh, fanns!). Sommarblommor ja, det är tur att dom består i alla fall!

fagelbord
Detta söta fågelbord fick jag av min syster när vi flyttade till huset för fyra år sen. Fast jag hade nog tänkt få med lite fåglar i bilden också… Ser så bra ut från köksfönstret, kodak moment alltså, sen när man kommer ut är alla borta…

fagelbord
Där kom dom! Full rulle, vad snabba de är! Hackspetten brukar också vara här, han är inte så bra på att dela med sig när det gäller talgbollen. Eller han, det kanske är en hon? Eller ska man verkligen säga hen? Vad är det för fel med hon, han, henne, honom? Jag säger helt enkelt den till saker vars kön jag inte känner till, typ bebisar, djur och så – sorry.😉

Single Post Navigation

Kommentera

