Blogg om höns och lantliv

Vi väntar…

blandrashund
Gick upp i tid och har gjort det jag skulle idag. Skulle väl helst få till en annonsbild också men kan verkligen inte bestämma mig för hur den ska se ut. Ingen kreativitet idag, och alla dessa valmöjligheter….blir lite matt! Men det löser sig med tiden, oftast när man gjort något annat ett tag.
Tror bara jag sätter mig i soffan bredvid Andruska och väntar på att Magnus och Atlaz ska komma hem från jobbet. Ser fram emot att se dem snart. Att överhuvudtaget ha något att se fram emot eller drömma om, stort som smått, är superviktigt tror jag. Fast också så klart att man lever i nuet och gläds åt det. Men ibland när det känns segt uppmuntrar det ju verkligen att ha något roligt att se fram emot! Jag tror att det är bra att ha drömmar, även om vissa inte ens är realistiska… Alltså, om man vann några miljoner, kunde man öppna ett rescue-hem för uttjänta värphöns. Ja, du vet, sådana saker! Och det som är roligt är att få saker faktiskt är omöjliga (jag återkommer till detta någon gång!). Apropå förväntningar, jag kommer ihåg när jag gick och väntade på att Andruska skulle komma (ända från Rumänien!!), jag gick som på moln, var så spännande! Sen att få ha denna underbara och intressanta hund gör ju inte mig mindre lycklig!

riesenschnauzer
Och så uppskattar jag så klart Atlaz väldigt mycket! Denna goa men lite buffliga nallebjörn! Ser fram emot att snart tända en brasa och sen knö ihop i soffan alla fyra! Kanske ta fram lite ben och godis och se en film. Hönsen och fåglarna får (tyvärr!) inte vara med på detta. Och så längtar jag till helgen… Äta frukost ihop, jobba lite med staketet och ta en långpromenad eller utflykt om vädret är ok.

Vad har du själv för drömmar?

Ha en trevlig kväll!

Single Post Navigation

Kommentera

