Blogg om höns och lantliv

Besök idag

304
Barnfamiljer från stan brukar tycka det är roligt med hönsen. Fast i detta fall tror jag pappan tyckte det var roligast🙂 . Dino lät sig snällt hållas och klappas.

300
‘Nää, det var jag som höll först! Ok, klappa försiktigt då.’
Jag sa till min syster att jag inte kan garantera att ingen stoppar in huvudet i hennes väska… så den hamnade snabbt på vedhögen…

303
Skräckblandad förtjusning? Dino är ursnäll, men inte alltid lätt för barnen att veta. Höns är ju så underbara, snälla och tålmodiga. Vi hade en tupp när jag var barn som brukade attackera byxbenen när man gick in i hagen… men det är också det enda aggressiva jag sett hos höns (mot människor iaf).

301
Och så ville de mata lite förstås, fast barnen blev rädda för Dinos brutala bordsskick… Han hugger liksom i handen när han äter och tar gärna andras mat också, ingen gentleman riktigt. Han kan verka aggressiv men han är helt enkelt bara lite glupsk. Dora äter däremot exemplariskt.

302
Och så kommer man ju inte hela vägen hit bara för att titta på hönsen, måste ju fika och prata lite efteråt! Hembakta kanelbullar och hallongrottor passade bra för stora och små.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Besök idag

  1. Underbar blogg du har!!!!! Längtar tills vi skaffar våra höns i vår!

  2. Åh, tack!! Vad roligt att höra!
    Höns är så jättemysiga husdjur! Lycka till med planeringen!

Kommentera

