Blogg om höns och lantliv

Fantastiska fåglar

natur
Jag har alltid tyckt mycket om fåglar. När jag var yngre hade jag nymfparakiter, undulater, höns och broderns papegoja🙂 . Och nu har vi våra älsklingar parakiterna och hönsen. Och så dessa då… Fåglar är så tacksamma och harmlösa. Och så intelligenta och sociala med sin vakna blick. Och den vackra skimrande duniga och lena fjäderdräkten… Så fina djur! Fast rovfåglar är ännu mer fascinerande men kanske inte lika harmlösa… Och korpar, med de svarta ögonen… Men inte ofta jag fotar utefåglar, har nog inte intresserat mig för dem så eller ens tänkt så mycket på dem. Men de är väldigt trevliga att ha utanför köksfönstret! Och vad vore våren utan fågelkvitter?

Single Post Navigation

Kommentera

