Blogg om höns och lantliv

Nyfiket!

55
Så här brukar det se ut när vi städar ur hönshuset (och hönsen…). Samtidigt som man får ha koll på skyffeln får man ha koll på att det inte sitter någon PÅ skyffeln. Vi ‘borstar’ ut dem och de går in igen…
‘Spännande, vi älskar när man möblerar om!’

54
Nuppe fascineras av hur roliga redena ser ut upp och ner… och vad ren stegen har blivit!

53
‘Och vad ska det här föreställa? Senaste modellen?’
Jag vet, är inte så haj på teknik och ogillar att byta sådant som funkar. Nyss träffade jag en kompis som skulle visa mig något i sin smartphone. Eftersom hon har bra koll passade jag på att fråga om inte rätt många ändå har knapptelefoner fortfarande (jag ville kolla läget lite, om jag verkligen måste byta och hur snart). Jag menar, många måste väl ändå behöva knappar, hantverkare och så som kanske behöver lite tåligare grejer. Grejer som inte gör saker av sig självt i bara farten… Och för poliser, verkar opraktiskt. Allt är ju så smått! Svårt att tänka mig en brandman stå och fippla med en sån. Så, vad blev svaret? ‘Nej, det är nog bara pensionärer som har såna.’Behöver jag berätta att jag inte tog upp min mobil…?

51 52
‘Och det där såpavattnet, går det att dricka?’
Nyfiknare djur än höns får man nog leta efter! De här damerna och herrarna är överallt, det räcker att öppna fönstret och hej, där var ni igen ja. Bara att gilla läget, och dom! Det gör jag, de är sååå charmiga!

Single Post Navigation

Kommentera

