Blogg om höns och lantliv

Vi tittar i trädgården

vinterfoder
Fågelmaten är på plats, jag vet några som blir glada över de nedfallande smulorna… men bara leghornen, som kan ta sig över staketet.

welsumer-brun
‘Hej, jag heter Rova. Hur kommer man ut till smulorna? Jag ser ju att de äter på nåt!’

lantliv
Jag älskar gärsgårdar. Lyx att ha en att se ut över när man äter frukost. Det var nog en av anledningarna att vi valde att bygga hus just här men också den mysiga grusvägen, de småskaliga  gårdarna, det lite kuperade landskapet och lantligheten. Hade jag inte bott i Sverige hade jag kanske valt den engelska landsbygden – de pittoreska småstäderna, stenhusen och alla murarna! Och hade vi inte haft ett trähus hade jag velat ha ett stenhus så kunde man ha massor med murgröna klättrandes där… Sten är så fint! Vi har några stora stenar vid uppfarten och det är så tacksamt (ja, de är väldigt lättskötta ;-)), man kan bara sätta lite murgröna eller några passande stenpartiväxter intill så blir det så enkelt, rustikt och snyggt.

stenbroar
Ännu mera sten, här över vår lilla bäck.

stenparti
Riktigt så här mycket blommar de inte längre men margeriten håller sig konstigt nog än med i alla fall några blommor.

Single Post Navigation

Kommentera

