Blogg om höns och lantliv

Mitt fotande

svamp
Jag är verkligen ny på det här med fotografering. Är inte en sån som går kurs, läser på eller pratar finesser, jag går bara på känn. Det får bli som det blir, är jag inte nöjd tar jag fler och ibland får halv-bra också vara ok. När jag köpte kameran i våras, en sådan där systemkamera, lovade jag att jag aldrig skulle bli en sådan där ‘naturnörd’ som kryper omkring i skogen och fotar svampar. Men nu är den här IGEN, svampen! Usch (och dessutom giftig!). Men det är nog så att ju mer man engagerar sig i saker desto intressantare blir de. När man väl börjar fota och testa är det lätt att se fler och fler fina situationer man kan avbilda och inspireras av, speciellt djuren! Och svampen då, ganska fin trots allt… Sen när man inser hur tacksamt det är att använda en bra kamera känns det ännu roligare.
Jag köpte kameran för att jag behövde fota tröjorna i butiken men också för att kunna ta bättre bilder av djuren och att ha möjlighet till en blogg på sikt (🙂 ). Fast jag gillar att fota, bara jag slipper se instruktionsboken och det tekniska (vad ska man göra med allt?). Först tyckte jag det var onödigt att köpa en ny när jag redan hade en digital som dög hyfsat, jag fotade ju nästan aldrig heller. Det bristande fotandet berodde nog på otålighet och ointresse när det gäller prylar och teknik. Kan också berott på att jag antingen glömde ta med kameran dit jag skulle, när jag väl tog med den glömde jag ta upp den ur väskan och när jag väl kom ihåg att fota glömde jag ta med den hem igen… Tankspridd som man kan vara.

Single Post Navigation

Kommentera

