Blogg om höns och lantliv

Stina gillar spaden

bbbb
Det är något särskilt med tuffa lilla Stina. Hon är självständig och går ibland egna vägar, hon jagar fjärilar i full fart och letar efter insekter som ingen annan. Hon springer fort och är kvick på alla sätt. Hon reser ragg och gör utfall om oartiga hundar kommer för nära och hon går precis vid fötterna. Ingen respekt för något, hon ska bara fram!
Här med spaden som hon direkt kopplade ihop med ev. mask… Ofta får man lyfta undan henne, är ju rädd om de små fossingarna. Hon är väldigt sällskaplig och vill alltid vara med när det händer något. Mockar jag ut i hönshuset står hon gärna PÅ skyffeln eller ännu hellre skyfflar ut det som är på… Tuff men ändå inte högst i rang. Roliga, söta, kloka Stina! De andra hönorna har andra egenheter men inte så starka som hennes. Det kan säkert vara ras-betingat, jag har ju bara en Rir-höna så jag vet inte, men jag jag tycker ändå att det bekräftar att alla djur verkligen är individer, alla med sin egen personlighet.

Single Post Navigation

Kommentera

