Blogg om höns och lantliv

Trädgårdsdrömmar

river-vallen
När vi tog ner träd och sly för att ge plats åt husbygget kom jag på den bra idén (trodde jag) att lägga allt ris och gamla grenar i en länga där tomten slutade, som en slags mysig avgränsning. Jag tänkte mig att det på sikt skulle bli en sån där härlig gräsklädd vall man kunde sitta och dricka kaffe på i solnedgången, medan man ser ut över ängen. Gamla kvistar blir ju snabbt jord, eller? Nu efter fyra år visade det sig fortfarande mest vara kvistar, blandat med jord i och för sig… Kompakt, ja, men jag har inte tålamod för så långsamma projekt. Så nu river vi vallen, ett staket var viktigare.
Så, alltså en 1,5 meter hög och flera meter lång rishög att sortera ut! Stina hjälper till att sortera (maskar ur jorden) och Andruska gör flisor. Vad M gör vet jag inte, det blir nog jag som får ta ta tag i detta… hhmm.

Single Post Navigation

Kommentera

