Blogg om höns och lantliv

Adopterad älskling

A-pa-berget
Det här är mitt hjärta Andruska. Hon är så speciell på många sätt. Hon har varit gatuhund i det fattiga Rumänien och varit utsatt för elakheter innan hon räddades av hägnpersonal. Jag adopterade henne förra våren och det är något av det bästa och mest givande jag någonsin gjort! Hon är en sådan underbar hund – klok, tålmodig, lyhörd, kelig, sprallig och levnadsglad och jag älskar henne som om hon var mitt barn! Att få se en så missunnad hund ta för sig av livet ger mig en sådan lycka! Ibland har jag svårt att hitta ord för hur stort och bra detta känns – både grejen med adoption men också att ha fått just denna fantastiska tjej.

Om du vill veta mer om henne, adoption eller den extrema situationen för de rumänska gatuhundarna kolla in www.hundhjalpen.se

Single Post Navigation

Kommentera

